12. family swim

25 februari 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

12 Family swim

Gelukkig hadden we gisteren onze uitslaapdag al gehad want vanochtend was het spul al om 6.30 uur wakker maar we hadden dan ook al om 8.10 uur een afspraak met twee dames en een jonge man. Rozemarijn werd gekoppeld aan een jonge god met een zeer strak lijf en Olaf aan een dame van 27 jaren met eveneens een goddelijk lichaam. Tja je moet af en toe een stapje terug doen als echtgenoot en moeder. Rozemarijn zei na afloop trots dat ze hem had gekust en zijn tong had gevoeld, Olaf hield wijselijk zijn mond…. Het was weer bijzonder de familyswim. Madelief genoot volop en straalde bij alle kunstjes, kusjes en knuffels die ze van Bonnie kreeg. De foto's krijgen we van het CDTC dus die volgen nog.

Na de familyswim gingen we even naar ons strandje. Voor de verandering was het prachtig weer. Rozie ging nog even snorkelen en kwam met mooie verhalen over prachtige visjes terug en ook Madelief vertelde enthousiast dat papa haar tijdens het onderwaterzwemmen had gefilmd. Het filmpje is te lief en zit er bij. Wat een prachtig toetje, daar straalt ze met haar oogjes dicht, je ziet haar genieten en wat zwemt ze al goed (met haar armpjes 😉). Roos en ik zijn aan het lezen uit de Gebroeders Leeuwenhart, fijn zo in het licht op het strand want het is best spannend. We hadden gehoopt het vandaag uit te lezen maar dat is niet gelukt. Niet zo erg want morgen moeten we de auto inleveren dus dan wordt het veel strand-zwembad-strand etc. dus dan is dit een leuke afwisseling.

QUIN0140

QUIN0132

Om half 1 lekker lunchen, niet te veel want vanavond gaan we  uit eten.  We tutten wat en lezen lekker verder. Olaf is even gaan liggen en lekker in slaap gevallen. We sluipen om 15.00 uur het huis uit, al hadden we volgens mij ook in polonaise het pand kunnen verlaten dan was hij nog niet wakker geworden, om naar het zwembad te gaan. Daar is het gezellig met aardig wat anderen mensen. Emily stelt zich voor aan alle onbekenden en vraagt hoe zij heten. Ja, ja als we nog twee weken zouden blijven kennen we alle bewoners van Curaçao. Ook nu schijnt heerlijk de zon, omdat de kids per minuut 30x uit en in het water klimmen heeft het weinig nut om ze in te smeren. Het spoelt er zo weer af. Ik ga het gevecht met Madelief aan om haar toetje nog een keer in te smeren én dat ze haar pet op moet in het water. Dat valt niet in goede aarde maar ze ontploft gelukkig niet. Uiteindelijk win ik 😉. Maar het is een Pyrrus overwinning, haar wangetjes zijn al echt rood. Morgen meteen haar pet op. Om half 5 lekker naar boven en willen we eigenlijk papa wakker maken met knuffels met kleddernatte zwemvesten aan maar helaas hij is al wakker en gedouched. Dan moeten 4 meiden zich optutten, ja ja dat wordt wat later, want we gaan uit eten. Madelief is maar wat trots op haar Elza luchtje en labello lippenstift, ze wil zelfs geen glaasje water omdat dan haar lippenstift eraf gaat…

Dan lopen we naar Hemmingways waar het bbq avond is met merengue muziek. Maar voordat de band begint draaien ze wat nummers. Emily staat al snel op de dansvloer keihard mee te zingen met Queen ‘Don’t stop me now’ , dat staat in mijn playlist 😉, dat levert heel wat glimlachende gezichten op. Het was een leuke avond met uiteindelijk doodmoeie kinderen. Morgen weer een ‘gewone dag’ 😉. Emily heeft er al weer zin in.