De tweede dag als struikrover!

7 maart 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

De tweede dag, we hebben er bijna routine in. Ik smeer de kids in en Olaf smeert het brood, een mooie taakverdeling. Emily was dit keer om 6.00 uur op en kroop aangekleed en wel bij ons, maar dit keer werd er niet meer geslapen. Om half 7 ging de wekker v Olaf af op een hele vertrouwde tijd. Ik ga het zoals Karin in haar reactie al aangaf maar gewoon proberen te voelen als twee vakanties tegelijk. Een 's ochtends en een vakantie 's middags. Misschien rechtvaardigt dat dan dat ik al om 11.00 uur enorm zin heb om te lunchen.

Emily had er weer zin in. We waren mooi op tijd dus ze deden nog even 'pak me dan'. Erg lief, Emily zegt alleen maar 'me dan', 'me dan' maar wel op dat zelfde toontje en dan wiegt ze lief met haar heupjes op en neer.

Als Babette aan komt speelt ze nog even door en is het even lastig om mee te komen. Grote en kleine zus helpen even mee met 'saai doen'. We zitten alle vier aan de picknicktafel en doen saai. Het helpt na vier knuffels gaat ze mee. Rozie en Madelief gaan weer met Gabrielle mee, vandaag staan de schildpadden op het menu, oh nee, programma ;).

Olaf en ik wandelden wat rond en wilden eigenlijk voorkomen dat Emily ons zou zien. Dat leek een goed idee echter wij zagen haar nu ook niet. Geen idee of ze dus al voorbij was. Wij mogen namelijk pas volgen als alle kids over de brug zijn gelopen, gereden of gedragen. Dat schoot niet op. Natuurlijk waren we ook bang dat als ze ons niet zag, ze ons wilde zoeken en ze ziet er ook zo lief uit in dat pakkie, dat wilden we toch eigenlijk ook niet missen. Gelukkig net op tijd terug om haar trots voorbij te zien stappen. Ze zocht ons helemaal niet, dat excuus kunnen we morgen niet meer inzetten.

Eenmaal achter onze rots gekropen, spiekte Olaf toch net iets te ver, "Heeee papa, daar ben je!!! Kijk daar papa! Gelukkig ze is ons nog niet vergeten. Nou ja dan mag ik ook best achter mijn rots uit. Papa, mama kijk, zwemmen met Kanoa!

IMG_1538Vandaag gaat Babette met een soort v elektrische tandenborstel haar mondje en wangen masseren. Het is mogelijk dat haar mondspieren slap zijn waardoor het erg lastig is om te articuleren. Bij de nabespreking blijkt dat haar wangspieren niet slap zijn maar dat ze bij haar tongetje nog wel sterker kunnen dus ze gaan er nog even mee door.

IMG_1534

Ze klappen woorden om langzamer te praten en ze gebruiken klankgebaren om de woorden duidelijker te uit te spreken. Emily zit helemaal zen op het dok. Binnen hebben ze nog plaatjes gematched. Emily moest eerst door een buis kruipen, dan in een bak met rijst een kaartje zoeken, dan weer terug met het kaartje door de buis en dan kijken waar het kaartje bij hoorde terwijl ze zei wat erop het kaartje stond. Dat deed ze bijna allemaal goed al probeerde ze er soms de kantjes van af te lopen door het kaartje richting Babette te gooien. Dat mocht natuurlijk niet. Babette gaf aan dat ons madammeke graag de breedte vd regels op zoekt en dat het dus goed is om daar heel duidelijk en strak in te zijn. We doen ons best al maar tandje strakker kan best. Daar is ons eerste huiswerk.
Emily zwemt nog heerlijk rond met Kanoa, ze spelen samen met de bal. Emily gooit en Kanoa brengt hem terug. Zo zoet om te zien. Ze zijn echt samen aan het spelen. IMG_1537

Soms zwemmen ze een rustig rondje en dan hoor je Emily kletsen. 032017IMG_2123

En ja hoor daar is hij Aardbei! Hahaha. Later leggen we Babette uit dat dat haar stop woordje is en dat ze ze niet eens lust. Maar de aardbei kwam volledig uit het niets dus Babette dacht dat ze het niet goed verstond.
De tijd ging weer snel, nog even zwemmen met Sami, of de baby zoals Emily hem noemt en dan zit het er al weer op. De moeder v Sami is er ook, Bonnie, en als Sami te ver weg zwemt gaat ze hem even halen. Dat gebeurde deze les ook, erg grappig om te zien.

Als we nagepraat hebben komen de andere twee ook weer terug. Roos trots met onze oude camera om haar nek. Ze heeft alles op de foto gezet en gabrielle heeft haar op de foto gezet met zeekomkommers, zee egels en zee sterren. Ze mogen alles vast houden en zeker in dat kleine handje van Madelief is zo'n grote zwarte zeekomkommer (ik vind het meer lijken op een reuzen pissebed maar dan echt zwart en Olaf vind het meer lijken op een grote drol) erg groot. Roos schiet nog naar de dolfijnenshow om ook daar foto's te maken. Ze zit als een ware journalist op de tribune.

We doen nog een kleine insmeersessie want ook al was het weer heel slecht voorspeld deze twee weken, deze ochtend brand de zon als de wolken weg zijn toch behoorlijk. Weeronline gaf het weer vandaag een 3 maar ook getallen blijken relatief. Herinner me daaraan als Rozie later thuiskomt met een 3 ;).

S middags weinig gedaan. Alhoewel, we hebben Isa en Isa junior weggehouden bij twee nestjes. IMG_1518

In het ene nestje liggen nog eitjes het andere nestje is net gebouwd. IMG_1531

Emily en Rozie hebben het zwembad onveilig gemaakt met 100 bommetjes en probeerden het bad over te steken op onze reserve Kanoa, dat ging met veel gelach en waterhappen gepaard.

20170307_204310

Emily in haar nieuwe bikini!!! Zie foto dan snap je dat ik het zo jammer vond dat ze hem niet aan wilde ;).

20170307_194316

Daarna hadden we de borrel v alle deelnemers. Olaf dacht dat we nog een uur hadden maar het bleek een kwartier...vier vrouwen die zich in 15 min klaar moeten maken...hij moet nog veel leren. Emily kwam in de zoemer nog snel even Anna en Elza halen, ha een parfumrollertje. Super trots bleef ze aan haar polsje ruiken.
De borrel was gezellig, maar vooral erg Duits. Dus eigenlijk de hele tijd met Babette en haar stagair gekletst. Aan het eind kwam er nog een Duitse mevrouw naar Olaf toe die had gezien dat Rozie vitiligo had. Dat had zij vroeger ook. In Duitsland gaan hele busladingen naar de dode zee omdat dat schijnt te helpen, zij was 10x geweest en ze had het niet meer. Het werd zelfs vergoed door de zorgverzekering! Maar toch, die bestemming klinkt minder aantrekkelijk dan Curacao.  IMG_2377

Morgen mogen de kids bij Emily op het dok!
Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn, want ze kan Rosie!,, nog veel harder roepen dan papamama ;).

1. Inge:
    8 maart 2017
    Heb bewondering voor Emily: weet niet of ik het zo snel zou durven .... zwemmen met zo'n grote dolfijn. Trouwens ook Roosmarijn en Madelief gaan aardig op in de (zee)dierenwereld. Geweldige ervaring die je je hele leven meeneemt.
  2. Mama:
    8 maart 2017
    Dag mijn lieve struikrovers , wanneer hebben jullie die prachtige kinderen gemaakt???
    Kom net terug uit de film "Moonlight" en zie jullie laatste foto.
  3. Ilja:
    9 maart 2017
    Wat een prachtige verhalen! Haha en ik hoef niet jaloers te zijn want volgende week drinken we gewoon een bakkie koffie in de zon! Wat bijzonder om jullie daar te treffen, mijn koffer staat klaar en nog 2 nachtjes slapen...
  4. Jet:
    9 maart 2017
    Elke keer weer lees ik jullie verhalen met plezier.Wat kunnen jullie mooi schrijven. Emily straalt helemaal op de foto's met de dolfijn en haar nieuwe bikini. Leuk dat Roosmarijn en Madelief ook zo genieten. Geniet maar heerlijk met elkaar en van het weer want hier is het brrr.......