Een erg Nederlandse ontbijttafel

3 maart 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Het resultaat van gisteren is 1 rode neus, 1 paar beetje rode schouders (licht roze) en 1 roze vitiligo plek, niet slecht gedaan maar vanochtend de laag zonnebrand toch maar verdubbeld en de uv shirtjes moeten eerder aan vandaag, hoewel dat voor die neus natuurlijk niet gaat helpen.

Nu we gisteren boodschappen hebben gedaan hebben we een bizar Nederlandse ontbijttafel....vlokken, calve pindakaas en ja hoor ook de chocopasta beeregoed ontbreekt niet. Toch weet Madelief met een zuinig mondje te melden dat de pindakaas iets anders smaakt dan thuis, mijn kleine wereldburger.

Na het ontbijt, met terugwerkende kracht, de vorige verhaaltjes geschreven en daarna aan de wandel over Mambo beach. Emiliedje heeft het al snel gehad en wil graag getild worden. Olaf trapt erin. Altijd fijn om met 30 graden en vochtigheid veel te veel een beetje te fitnessen ;). Eenmaal thuis wil ze amper eten, oh oh zou er wat zijn? Even checken, suikers zijn best ok. Emily wat wil je dan eten? Mimits! Wij weten inmiddels wat dat zijn, spare ribs! Volgens mij is er niet zo veel mis. Maar het moet wel op het doelen lijstje v maandag komen te staan en Inge misschien kun je vast een leespraat-bordje maken voor als we weer terug zijn. Dat is toch iets wat ze vast snel wil leren lezen :). De rest lunched lekker verder, Madelief " mam mijn beker melk is op, ik zie geen wit meer!"

Omdat Emily te moe was om te lopen vonden wij dat ze dus ook te moe was om te zwemmen, daar verschilden we over van mening maar als goede ouders wonnen we die battle natuurlijk. Ik ging met Rozie en Maatje naar het zwembad waar Roos haar duikkunsten weer eens ophaalde en Maatje na eerst wat aarzelen uiteindelijk met luid geroep "bommetje" in het water sprong.

Daarna nog heerlijk naar ons strandje, kids in het zand, wij om de beurt snorkelen en daarna genieten van onze meiden die door de al wat ondergaande zon zwart aftekende tegen de glinsterende zee. Het laatste geluksmomentje was Maatje onder de douche die spontaan zei " ik hou van jou" en daarna het liedje "ik hou van jou" van Claudia de Breij verder zong.

Weer een bevoorrechte dag voorbij.