De eerste dag

3 maart 2017 - Houten, Nederland

Het duurt niet lang Even bijkomen. De eerste avond wilden we het thuisfront natuurlijk laten weten dat we goed waren aangekomen. De wifi deed het niet op 2 ipads en op 3 telefoons. Flink balen, in mijn anti-digi-wijsheid dacht ik even mijn telefoon uit te zetten en opnieuw op te starten, een soort resetknop maar dan anders. Helaas bij het opstarten vroeg hij direct mijn simkaartnummer.....en die had ik niet!!! Ahh los v de wereld door 1 verkeerd knopje. Maar zoals onze oppas ons zovaak uit de brand heeft geholpen deed ze dat nu ook. Dus halverwege gisteren middag was mijn telefoon weer werkend en daarmee vooral mijn fototoetstel functie. Joni dank je wel!!!!

S ochtends boodschappen doen, bij ons al een belevenis met zijn 5jes hier iets om even tegenop te zien. Met zijn allen in een busje naar de supermarkt en met de boodschappen op schoot weer terug. Gewapend met onze slimpie voor Emily :).

Dan is het eindelijk tijd om te kijken waar we zijn neergestreken. We onderzoeken het zwembad, ons prive strandje en we gaan naar het CDTC, de plek waar we straks twee weken gaan vertoeven. Maatje en Emily blijven vragen naar de dolfijnen en het idee dat we die maandag pas gaan zien gaat er niet in. De schuine oogjes van onze lieve meid en het woordje therapie zorgt ervoor dat we gewoon door mogen lopen.

Het duurt natuurlijk niet lang voordat we die prachtige dieren mogen zien. Ik bezit het dieren-gen niet maar mijn kinders hebben die van mij erbij. Ik heb beesten maar veranderd in dieren, dat klinkt beter voor de echte dieren vrienden. Maar voor dolfijnen maak zelfs ik een uitzondering, wat een mooie dieren.

We kijken naar de dolfijnen-training-presentatie en Emily geniet volop. Ze klapt het hardst van allemaal. Vol trots kijkt ze achterom om te zien of ik ook wel heb gezien hoe knap het was wat de dolfijn deed. Mijn emo-moederschap kijkt met natte ogen toe en bedenk me hoe hard ik huil als mijn meisje er inderdaad voor zorgt dat de dolfijn een kunstje doet. Ach Dan wordt het maar een heel lokaal tropisch regenbuitje ;), ik geniet.

Na de dolfijnen nog lekker zwemmen. Rozie en Olaf gaan snorkelen en spotten diverse Dory's. De kleintjes bouwen in het zand. Om de paar minuten zegt Emily "oh nee, op nieuw" als de golven haar berg weer hebben meegenomen.

S avonds allemaal op tijd naar bed, wij stiekem ook. Madelief slaapt in 1 minuut. Maandag begint de therapie om 7:30 uur. Om in iedergeval geen vakantiegevoel te veroorzaken. De rest van de twee weken zijn we om 8.00 aan de beurt.

1. Joni:
    3 maart 2017
    Wauw wauw wauw, wat geweldig! Wat wordt het ook mooi beschreven, alsof we er toch een beetje bij zijn. Het raakte mijn nannyhart ook! Ik kijk uit naar jullie nieuwe verhalen. Groetjes! P.s mijn paps, mams en Steef lezen jullie verhalen ook mee en leven ook mee.
  2. Mama:
    3 maart 2017
    Imke wat een vurrukkuluk verslag. En wat fijn dat je "dieren" hebt uitgevonden. Prachtige foto . Zo genieten we echt mee. Xxxxxxxxxxxx mama
  3. Karin Verhoeven:
    3 maart 2017
    Wat een heerlijk verhaal en wat een gezellige foto's om te zien.
    Als je de kans krijgt Imke om ook met de dolfijnen te zwemmen, weet ik zeker dat het je lievelingsDIEREN worden
    Geniet, geniet en ik geniet van jullie reisverslag.
  4. Jeanne:
    3 maart 2017
    Lieverds wat heerlijk om jullie verslag te lezen en foto's te zien, ik reis mee!!
    Dikke kus/knuffel Jeanne
  5. Inge:
    3 maart 2017
    Top om te lezen. Denk met "warme herinneringen" terug aan het eiland. Geniet ervan !
  6. Tamara:
    4 maart 2017
    Oh wat geweldig!! Super leuk dat ik jullie ontmoet heb! Ik wens jullie heel veel plezier en we gaan het avontuur van Emily volgen hoor! Groetjes Tamara (stewardess)
  7. Leonie:
    4 maart 2017
    Het lezen bezorgt me een glimlach. Ik kan het het ook helemaal voor me zien! Fijn weekend en op naar het echte avontuur op maandag!Geniet!!
  8. Niels:
    4 maart 2017
    Wat leuk om jullie zo te volgen! Veel plezier op jullie mooie reis! Groeten aan alle beestjes, ehh diertjes, en natuurlijk vooral aan de dolfijnen!

Veel plezier en succes!
    Meester Niels
  9. Corry Pauw:
    4 maart 2017
    Wat een geweldige belevenis. Leuk verslag om te lezen. Ik blijf jullie avontuur met plezier volgen. Geniet ervan en doe vooral de groetjes aan Rozemarijn. Groetjes van Corry
  10. Inge:
    5 maart 2017
    Heel veel plezier en succes met de start van de therapie morgen.