Dag 7: Hoe maak je je vier vrouwen gelukkig

18 februari 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Dag 7: hoe maak je je vier vrouwen gelukkig

Wat gaan de dagen snel ook al doe je niks. Toch is het hartstikke vermoeiend voor onze twee kleine dames. Normaal ben je thuis op warme dagen ook wat slomer, nu komen we natuurlijk vers uit de kou. De schaduwdagen hebben inmiddels plaats gemaakt voor overwegend zon en dat is flink warm. En als je dan vroeg op moet, Emily hard moet werken bij de therapie en Maatje filmpjes wil opnemen. Je dan thuis ook nog 100x in het zwembad moet springen en er naast het trappetje weer uit moet klimmen (geen idee waarom, het trappetje is all inclusive) dan ben je ook wel moe en wordt je lontje wat korter en gaan je tranen vast achter je ogen zitten, gewoon voor de zekerheid.

Onze lieve Maatje had al verteld dat ze het echt wel moeilijk vond allemaal. Emily die 10x met Chabilita mocht zwemmen en zij maar één keer. Vanwege die eisprong…ik hoop dat ze vandaag een minuutje stilte heeft genomen en zo afscheid heeft genomen van haar ei…ging de dokdag voor de meiden niet door. Tijdens de dokdag mag je op het dok zitten, op de blauwe vlonder, tijdens de therapie. Dan zit je dus naast de dolfijn en mag je haar aaien, soms een kusje geven of ook een kunstje laten doen, super leuk natuurlijk. Deze fijne dokdag werd dus ook al door haar neus geboord. Ze was er helemaal verdrietig van. We besloten lekker filmpjes op te nemen voor de klas, want het is hartstikke leerzaam hier. Ik stop ze erbij. Niet alles is even goed te verstaan, in het begin vertelt ze dat een van de haaien zwanger is en bij de reuzen vis vertelt ze in het tweede filmpje dat hij voorbij komt dat de baars wordt geboren als vrouwtje en later een mannetje wordt. De dolfijnen zijn op dat moment onderwater aan het zwemmen. Als ik vraag of ze, als ze wel kunstjes doen, alsnog een filmpje wil maken zegt ze dat ze dat niet wil omdat ze er dan zo droevig op staat. Phoe moeilijk hoor zo’n zus.

In de tussentijd zit Rozie te studeren en logt ze even in bij de Spaanse les. Ook is ze samen met haar vriendinnen huiswerk aan het maken. Hoe grappig. Als Emily thuiskomt kan ze nog net een paar minuten mee dansen en Rozie logt om 14.00 uur nog even in bij TPK. Zo ver weg is curacao helemaal niet. Wel super aso om dan lekker in je bikini mee te dansen ;).

Rozie, Maatje en ik gaan ’s middags nog even shoppen. Nou zijn er niet bizar veel winkeltjes maar we mogen nu niet kritisch zijn natuurlijk. Ook gaan we pre shoppen voor Olaf. Hoeft hij het alleen nog maar te passen. Al vindt hij dat bij deze temperaturen al veel te veel gevraagd. We sms-sen of hij met Emily nog komt lunchen maar helaas, hij wil geen 50 cent aan zijn berichtje spenderen om ons te laten weten dat zij al hebben gegeten waardoor wij het thuis met een boterhammetje moeten doen in plaats van een girly-lunch. Op zich wel een verstandige techniek want op deze manier bespaart hij flink meer dan die 50 cent…dom, kom ik pas achter nu ik het schrijf.

Na de boterham gaan we naar het zwembad. Emily mocht flippers lenen van het cdtc, ze wil alles zo graag zelf. Misschien dat ze zo makkelijker naast Chabilita kan zwemmen. Ik vrees echter dat ze nog wat meer moet oefenen want af en toe doet ze de schoolslag en dat is voor een dolfijn natuurlijk niet zo heel prettig (al kan het misschien ook helpen om dat ei een extra zetje te geven). Omdat het zo warm is, dobber ik met mijn boekje in een zwemband op het water. Heerlijk! We kletsen wat met onze onder buurman. Zij hebben in de tuin een bordje met ‘hier waakt Schillie ‘ met een bordje eten ernaast. 1+1 was hier toch echt schildpad maar dat vonden we eigenlijk te bijzonder in een huurappartement. Nu konden we het checken, ja hoor, er woonde een schilpad! Hij zou ons roepen als hij kwam eten. En dat deed hij, vandaar de foto. De buurman vond het ook bijzonder en voelde zich echt verantwoordelijk voor het beestje, of hij wel genoeg at en dronk. Zij blijven ook drie maanden dus dan bouw je ook een band op met een beestje wat je vingers eraf bijt als je te dichtbij komt, aldus de buurman.

Olaf regelde in de tussentijd ons eerste uitje als we de auto hebben, we gaan naar de kapper! Hoe maak je je vier vrouwen blij ;). Volgens mij wil hij zelf het allerliefst. Morgen ons laatste dagje met lange lokken en dan hebben we toch wel alles gedaan waar je jaloers op zou kunnen worden: een drankje op het terras, uit eten, shoppen én naar de kapper…oh vergeet ik bijna een heerlijk warm land waar je mag zwemmen met dolfijnen en je zeekomkommers kunt aaien.

1. Chantal:
    18 februari 2021
    Ik zit inderdaad alle verhalen met een klein beetje jaloezie te lezen, maar bij een kappersbezoek slaat dat toch wel om naar heel veel jaloezie :)
  2. Petra:
    18 februari 2021
    Veel plezier! En die kapper komt je natuurlijk goed uit. Kun je dan nog net je hoofd bij laten kleuren. Met dat lange haar zal dat wel opvallen.
    Fijn om te lezen hoe dit gaat en wat voor plezier het geeft aan allen.