Dag 6: 36 bulten en nog meer eigen-aardigheden

17 februari 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

36 bulten en nog meer eigen-aardigheden

Het is de tweede therapiedag maar ook de dag dat Rozie wakker werd met 36 muggenbulten! En dan alleen nog maar op haar benen en voeten. Je kunt het proberen positief te zien en te zeggen dat je dan vast heel lekker bent, maar dat vraagt wel wat van je.
Het is ook de dag dat Chabilita voor de tweede dag haar eierstokken achterna loopt in plaats van met de bal wil spelen en het is mijn ontgroening op het gebied van online boodschappen doen. Ook is het de dag waarop ik me verbaas hoeveel mensen nog roken en dat ik BH-er word (beroemde Houtenaar) met mijn kabouterbos (zie mijn fb)  en het is de dag waarop Madelief ontdekt dat aardappelbolletjes niet door apen worden gemaakt. Das trouwens gelogen, dat was gisteren maar he wat maakt het uit wanneer we wat eten. En zo gebeurt er op een dag waarop niks gebeurt toch gewoon best veel.

Over een aantal dingen valt natuurlijk niet veel meer te zeggen. 36 bulten is gewoon heel erg veel. Je kunt je afvragen of ze eerlijk verdeeld zijn over beide benen, hoeveel muggen baby’s er door haar op de wereld zijn gekomen, of ze er niet wakker van werd en vast nog veel meer maar dat laten we even in het midden. Mocht je er toch een prangende vraag over hebben dan mag je die natuurlijk bij de opmerkingen stellen dan ga ik vragen of ze deze alsnog wil beantwoorden.

Vandaag was de tweede therapiedag. Rozie dook weer in haar studieboeken en Maatje ging met ons mee. Ze had zelf bedacht dat ze misschien wel kon helpen met iets. Iets poetsen ofzo. Ze durfde het zelf te vragen. En ja hoor. Madammeke ging op pad. Er waren niet heel veel dingen waar ze mee kon helpen maar ze had wel weer wat beestjes mogen vasthouden. Emily haar therapie was weer vanaf de catwalk. Onze lieve Chabilita heeft namelijk mogelijk een eisprong en dat betekent dat ze geen zin heeft om ‘te werken’. Ik denk dat ik die er ook een keertje ingooi op kantoor. Ze wil vlakbij de lagune met de mannen zwemmen. Chabilita is 13 en Sammie is 3! Kanoa weet ik niet, die was drie jaar geleden in de puberteit. Ook een periode dat je kennelijk weinig hoeft te doen voor je zakgeld, want toen had Kanoa geen zin om te werken. We weten het wel aan te trekken hoor. Maar het was wel een fijn dagje voor Emily. Christina is nog een beetje aan het zoeken waar de lat ligt qua spraak. Ze is ook veel bezig met mondmotoriek en mondspierspanning. Ze moet door haar neusje gaan ademen, dat zou haar rocheltje ook ten goede kunnen komen. Vandaar dat we haar tv laten kijken met een papiertje in haar mond (zie foto).

Als Emily klaar is gaan de meiden naar het brusjes programma en roept Emily al bij het naar buiten lopen van de poort ‘feestje maken’? En thuis kwamen de kaarten, kwintet en de bal op tafel ;). Het worst een potje pesten. Daarna verdiep ik mij in het online boodschappen doen. Ik zit duidelijk pas bij level 1 en ik verbaas me er over hoe mensen de volgende levels kunnen halen én zelfs besluiten nooit meer anders te willen. Wij doen online boodschappen omdat we tot vrijdag geen auto hebben en we het boodschappen busje coronatechnisch niet zo handig vinden. Daarbij kost het ook veel tijd omdat zij bepalen hoe lang ik boodschappen doe.
Maar hoe mensen dit doen…het is natuurlijk erg intiem om je boodschappenlijstje te delen, het zegt toch wat over wie je bent maar mijn verbazing wint het toch. Ik typte bijvoorbeeld ‘soep’. Dat was niet erg hoog gegrepen, toch? Maar ik kreeg soepele huiswijn! Toen dacht ik cup a soup, dan maar wat duurder toen kreeg ik cupjes appelmoes én cupjes koffiemelk. Ik dacht we gaan een treetje lager, soep is toch te lastig. We gaan voor wc papier….antwoord: papieren feestmutsjes, papieren rietjes en papieren cupcake bakjes. Toen ik vroeg naar kaas, antwoordde hij kaasflips, kaaschips, kaaskoekjes en kaasbolletjes. Hoe blij zouden de kinderen zijn als ik morgen zou zeggen dat ze kaaschips op hun brood mochten ;). Over bolletjes gesproken. Gisteren aten we aardappelbolletjes. Madelief verstond echter apenbolletjes en vroeg bloed serieus of die dan gemaakt waren door apen! Duurde even voordat ik door had waar het misverstand vandaan kwam.

Toen de meiden terug waren bakte Olaf lekker pannenkoeken en gingen we naar het strandje. Olaf wachtte op de boodschappen. Dat is dan wel weer positief, als je het voor 12.00 uur bestelt ontvang je het nog dezelfde dag. En omdat ze weten dat er beginnelingen zijn zoals ik, telt 12.05 uur ook nog. Ook geinig is dat we na het bestellen beide keren nog persoonlijk contact hebben omdat ze dingen niet hebben of dingen toch hebben die jij niet kon vinden. De vorige keer wilde we bv aioli. Die konden we niet vinden. Met mijn vriend Google nog een keer de spelling gecheckt maar die had ik goed. Blijkt het merk aioli, allioli te heten. Dan vind je hem dus niet. Maar dan stoppen zij het er gewoon alsnog bij. Dat kan want je betaalt pas thuis. Nou hadden ze ook mijn wc papier niet….dat heet trouwens toiletpapier. Blijkt dat ik 16 rollen!!! had aangeklikt. Die verpakking hadden ze niet meer, of twee keer vier (extra lange rol) ook mocht. Nu doen we dus ook mee aan de Corona- wcrol- hamster-challenge, al heet hij hier vast toiletrol challenge denk ik.

Tijdens het schrijven van dit verhaal ontdekt Rozie een kakkerlak én weet Olaf hem te overmeesteren en zo doen we zelfs ’s avonds allemaal nuttige dingen. En dat op een dag die zo verhaal-loos leek te beginnen.

Ps we hebben onze fotocamera niet meegenomen en omdat de catwalk zo ver weg is zijn de foto ’s van Emily nagenoeg niets want die zijn met onze telefoon gemaakt. Jullie moeten het dan ook doen met foto’s die passen bij het verhaal ;).

1. Inge:
    17 februari 2021
    Heerlijk weer om te lezen en naar de foto's en video's te kijken. Dagelijks terugkerend ritueel op school met maatje Emily. We tekenen iedere dag af op de kalender want Emily die er niet is is toch wel lastig te begrijpen.
  2. Silvia Goes:
    Dag Emily,

Wat super tof. Het ziet er fantastisch uit. Je kan al goed papier happen. Dat gaan wij ook eens proberen. Veel plezier daar. Een dikke knuffel voor jou en de dolfijnen. Groeten van ons allemaal groep 5
  3. Cilia:
    17 februari 2021
    iedere middag fijn de verhalen te lezen.
    wat zijn ze weer leuk.
    veel groetjes van mij.