Dag 16: Alles gaat mis

27 februari 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Alles gaat mis

Vandaag mag ik het verslag schrijven in plaats van alleen de controle uitvoeren. Imke gaat met Rozie traditie getrouw een cocktail drinken .

Vandaag de laatste dag van de therapie, nog een keer zwemmen met de dolfijnen voor Emily. Rozie en Maatje mogen lekker om 9 uur al snorkelen met de grote vissen en roggen. Vol goede moed gaan we naar het Sea aquarium. Daar blijkt dat er geen goede reservering is gemaakt voor het snorkelen door Floor en dat het snorkelen niet doorgaat. Oeps…
Door Corona zijn er veel mensen bij het Sea Aquarium weg en met de kleine bezetting kunnen ze dus niet makkelijk onverwachts een groep snorkelaars erbij hebben. Zo zie je maar al die bedrijven daar samen zoals het therapie centrum, het Sea Aquarium, de dolphin academy hebben het, zelfs als het rustig is, nog lastig om goed naar elkaar te luisteren. Gelukkig weet Floor te regelen dat ze om 11 uur mogen. Maar alle brusjes zijn natuurlijk al op het terrein dus mogen ze al eerder met iedereen naar het brusjesprogramma. Zo zijn ze toch mooi allemaal onder de pannen.

Wij gaan lekker achter Emily aan naar de therapie kijken. Alle attributen liggen klaar en Emily mag met Nubia zwemmen de hele tijd dus dan kan ze lekker veel kunstjes doen. We zitten klaar maar nu wil Nubia niet komen. Hebben wij weer. En het Duitse meisje die normaal met Nubia zwemt is nu lekker met Chabelita aan het zwemmen. Van ruilen van dolfijn komt dus huilen. We proberen dat later tegen de Duitsers te vertellen, iets van “mit austausch kommen die tränen eraus” maar echt goed loopt de communicatie met hen en ons Duits niet.

Dus Emily mag helemaal nog droog weer terug en we krijgen om 16 uur een herkansing. Leuk maar Imke wilde net met Rozie gaan shoppen in Willemstad. Zo loopt haar hele planning in de soep.

Gelukkig gaan er ook dingen goed. Om 11 uur mogen Maatje en Rozie snorkelen met de grote vissen. Wij mogen in de boot met de ramen onder water kijken naar onze dochters als ze snorkelen. Stoer hoor Maatje tussen die 1 meter grote Tarpons, Jacks en roggen van 1 meter in het rond. Het haaien voeren is nog wat teveel gevraagd zo krap tussen de boot en de haaien maar ze blijft wel gewoon stoer tussen de 1 meter grote vissen snorkelen al mag ze zich af en toe achter de rug van Britt verstoppen. Ze mogen ook bij het trapje zitten op een rots en dan komen de grote roggen over hun voeten zwemmen en mogen ze ze ook aaien.

Ik breng Rozie en Imke lekker naar Willemstad na de lunch en rijd met Maatje en Emily terug want die twee waren wat chagrijnig om mee te winkelen. Dus maar gesplitst, zo kom ik er ook mooi onderuit al leek een terrasje in plaats van de winkels  mij ook wel lekker. Maar alleen maar kwintet of klierende dametjes op het terras is ook niet alles. Weer een paar mooie shirtjes en nog zo’n leuke dushi broek voor Rozie en nog wat kleine souveniertjes rijker halen we de dames weer op met onze bolide de Volkswagen Virtus. In een blog van mij moet toch iets over auto’s terug komen nu ik al zo veel over de vrouwen heb geschreven.

Emily had nog lekker geslapen even tussendoor dus helemaal klaar voor de laatste dolfijnen swim.

Om 16.00 is het dan zo ver en mag zij toch nog voor de laatste keer zwemmen met de dolfijnen. Het is heerlijk rustig op het Sea Aquarium en de crew van het therapie centrum heeft gezellig vrijmibo met mondkapje op. Emily mag in haar bijenpak, die hadden we vanochtend mee gekregen en thuis al aangedaan, mee naar het dok. Staat toch wel echt cute. Ze mag weer van alles doen, met de bal, de ring, kusjes geven. Het kusje moet vandaag een beetje schuin bij Chabelita want ze heeft een zeer plekje op haar snuit. Zeker te vaak haar neus gestoten. Wel toevallig dat Emily ook een zere plek op haar neus heeft. Hebben ze in de twee weken toch ook een fysieke band opgebouwd.

Dan nog even nakletsen en wat heeft Emily goed geleerd haar mond beter te sluiten, de rochel weg te hoesten en mooie zinnen te maken. Hopen dat we dat straks in Nederland door kunnen trekken. Tijd voor afscheid van Caro en Christine en dan krijgen we het stickie met alle fotos en filmpjes erop dus die komen nog in de blog later. Maar we hebben ze al wel gekeken natuurlijk. Het therapiefilmpje is zo mooi geworden, als je dat ziet zullen jullie begrijpen waarom we hiervoor sparen. Het duurt echter zeven minuten en hebben nog niet gevonden hoe we het kunnen delen. Maar als het gaat lukken, zet hem toch even aan. Te lief gewoon.

Imke is met Rozie nog even een cocktail gaan drinken toen s avonds de meiden in bed lagen (ook weer een traditie die bij thuiskomst blijkt te zijn uitgebreid met bitterballen!) en dan morgen een dagje niets dus uitslapen! Zo is het dus allemaal toch nog goed gekomen vandaag voor iedereen.

Misschien lukt het via deze link (anders plakken in de browser) om het filmpje te zien.

1. Inge:
    27 februari 2021
    Wat een geweldig, ontroerend, lief filmpje. Weer mooie herinneringen gemaakt. Ben benieuwd naar volgende week wanneer ik Emily weer op school zie.
  2. Zus:
    27 februari 2021
    Mooi, Ol, gelukt, prachtige film!!!!! Ze mogen er best ook nog wat in doen van hun harde werken met En op de kant lijkt me! Dat is ook iets om trots op te zijn!
  3. Zus:
    27 februari 2021
    Mooie film, Ol en goed verhaal! Nog even genieten en dan thuis..... Weer sparen voor een volgende keer volgens mij.....😅😂
  4. Leonie:
    27 februari 2021
    Wauw, wat prachtig om dat blije koppie te zien. Mooi hoe ze naar jullie zwaait en hoe blij en trots ze is als ze toch dat kusje toch heeft durven geven. Wat een avontuur, weer zoveel geleerd en meegemaakt. Blij voor jullie! Geniet morgen en alvast een goede terugreis (maar denk daar nog maar niet aan)
  5. Karin Verhoeven:
    27 februari 2021
    Ahhhh die stralende liefdevolle blik van Emily💕
    Wat een geweldige ervaring hebben jullie weer met elkaar gemaakt. Dank je wel voor alle verhalen, foto’ s en filmpjes. Heel waardevol dat ik op afstand mee mag genieten. Geniet nog heel even en alvast een goede terugreis. Tot volgende week❤️